יום חמישי, 8 בינואר 2009

ג'וני משיב : "למבצע מטורף בשר המשקאות.."



לאן נעלם ג'וני ?????!!!


פלוני : "ג'וני ווקר, לאן אתה הולך?"

ג'וני משיב : "למבצע מטורף בשר המשקאות.." -- בלק לייבל ליטר

רק 249 שח

אביתר סדן נכנס חזק לעולמו של הסקוטש ומספר את סיפורו של אחד ממותגי הוויסקי בלנדד הידועים ביותר. .


כשמדברים על וויסקי סקוטי בלנדד, אי אפשר שלא להזכיר את "ג'וני ווקר".

בין אם זה הסקוטש האהוב עליכם או לא – אי אפשר להתעלם ממנו.

חברת "ג'וני ווקר" מייצרת סדרה של סקוטשים, וההיסטוריה של המותג ארוכה בערך כמו רשימת האנשים ששותים אותו. ג'וני ווקר, מי זה בכלל? מה יש לחברה על שמו להציע ומה עומד מאחורי המותגים השונים?
הכל החל בשנת 1805. ג'ון ווקר נולד להורים חקלאיים בדרום מערב סקוטלנד.

בתחילת דרכו עזר לאביו בעבודות המשק בחווה המשפחתית, אך בגיל 15, לאחר שמת אביו, החליט ג'ון הצעיר לעשות שינוי בחייו, הוא עזב את החווה, עבר לעיירה הסמוכה, קילמרנוק (Kilmarnock), ופתח בה חנות מכולת קטנה.
לאחר כמה שנים, כשהומצאה מזקקת הרצף ו-וויסקי בלנדד החל להיסחר בין התושבים בסקוטלנד, החל ג'ון גם הוא לקנות כמה בקבוקי וויסקי, לערבב ביניהם ולשווקם כוויסקי בלנדד לכל דבר.

כשהחל להתמחות בערבובים השונים, הגיע ג'ון למתכון אחד מוצלח ביותר, והחליט כי זה יהיה "וויסקי הבית" אצלו בעסק.

הוא קרא לו "אקסטרה ספיישל אולד היילנד וויסקי" (Extra Special Old Highland Whisky)- מכיוון שעורבב רק ממותגי וויסקי מאזור ההיילנדס שבסקוטלנד, ומכר אותו ללקוחותיו ההולכים ומתרבים.
בשנת 1850 הצטרף אלכסנדר ווקר, בנו של ג'ון, לעסקי אביו, למד ממנו את רזי הערבוב, וכבר לאחר שש שנים הספיק לייצר בלנד משלו ולשווקו ללקוחות.
בדומה לסיפורו של הקמפרי האיטלקי, גם כאן האבא החל במלאכה והבן קיבל אחריות על מערך השיווק.

אלכסנדר ווקר שווק את הוויסקי לאנגליה ודאג לכך שהמשלוחים יגיעו גם למחוזות הרחוקים. היה זה הוא שפיתח בלנד חדש, משופר ואיכותי שנקרא אז "אולד היילנד ריזרב" (Old Highland Reserve, ובזכותו, בעצם, השם ג'וני ווקר הפך למה שהוא היום.
כשמת אלכסנדר ווקר, בשנת 1889, השליטה בחברה הועברה לידיהם של בניו, ג'ורג פטרסון ווקר ואלכסנדר ווקר השני, ושניהם היו אלו שלקחו את המושכות לידיהם ושינו את עולם הסקוטש מקצה אל קצה, הן מבחינת איכות הבלנדים הישנים והחדשים (אלכסנדר) והן מבחינת שיווק ופרסום (ג'ורג'). ג'ורג' ואלכסנדר ה- II קנו בשנת 1893 את מזקקת הוויסקי מאלט "קארדו" (בתחילה היא נקראה Cardow ושמה שונה לאחר מכן ל Cardhu) שבאזור הספייסייד, כדי להשתמש במאלט כבלנד מוביל ואחיד בסקוטשים השונים. לאחר כמה שנים הפכו את המזקקה ל"בית" של חברת ג'וני ווקר.
לחברת ג'וני ווקר, כמו לכל שאר יצרניות הסקוטש הקיימות כיום, יש כמה מותגים, וכל מותג מציין איכות אחרת של הוויסקי (כתוצאה משנות יישון שונות, בלנדים שונים או שניהם גם יחד). ככל שהאיכות עולה, כך עולה מחירו של הוויסקי, והיוקרה נקבעת בהתאם לשני קריטריונים עיקריים: שנת יישון הוויסקי הכי צעיר בבלנד ואחוז הוויסקי מאלט שבבלנד.
לכל חברה יש דרך שונה לשווק את המותגים השונים, וחברת ג'וני ווקר החליטה, בצעד מקורי וחלוצי, לשווק את שלה באמצעות תוויות (Labels) בעלות צבע שונה. ארבעת הלייבלים הם סימן רשום של החברה ולאף אדם אסור להשתמש בהם לשיווק מותגיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה